понеделник, 21 декември 2020 г.

Klaus // За доброто и чудесата! – Blogmas ден 21

 

Здравейте! Как сте?

Аз съм добре, най-сетне приключих с контролните за този семестър и с коледното пазаруване на подаръците, остават ми да направя още няколко картички, но това не ме спира да се насладя на Нетфликс емоцията.

Klaus ми е в списъка от филми, които искам да гледам още от миналата Коледа, но едва сега успях да го намеря и гледам. Не съм гледала Toy Story 4 и не мога да дам адекватно мнение, но според мен Оскарът за най-добра пълнометражна анимация си заслужава да бъде даден на този филм. Аз съм доста емоционална, но четири пъти си е много дори и за мен. Прекрасен е малко. Любим, бих казала. Говорим за филм, който се нарежда в челната ми тройка, заедно с Цар Лъв, Мулан и Аладин. Препоръчвам ви го с всички възможни крайници, най-малкото е свързан с Коледа и определено ще ви сгрее душата!

Сюжетът ни запознава с младежът Джеспер, чиито баща управлява Кралските пощенски служби. Той си живее живота и не се справя много като пощальон. Тогава баща му го изпраща в Смеренсбург, градче на края на картата, далеч от всичко със задачата, да се върне, когато успее да подготви и изпрати 6000 писма от хората, живеещи там. Родовете Крум и Елингбьо водят съперничество и хората живеят в непрестанна битка и неразбирателства, отделно и времето е ужасно мразовито. Задачата изгледа почти невъзможна за младежа, докато не среща дърводелеца Клаус, който живее почти като отшелник извън градчето. И в главата му се оформя идея как да се измъкне от него. С помощта на детските мечти.

Надолу ще следват сериозни спойлери, така че, моля ви, ако не сте гледали филма, тичайте веднага! Струва си!



Джеспер е прекрасен! Не се отказва и всъщност урока, който научава е безценен.

Доброто си струва. Усмивките също.

Зад образа на Клаус се крие болка и благородно сърце. А, легендата за белобрадия старец се разнася от ухо на ухо. А хората, се помиряват. Разбира се има и лоши в тази история, но доброто побеждава по най-добрият начин.

Обичам и женските образи на учителката Алва, която зарязва мечтите си да се махне от градчето, за да обучава децата и този на малката Маргу, от саамите, която макар и да не разбира езика на останалите изслушва Джеспер и му помага и да израсне като характер.

Понякога бягаме от хубавите неща, които всъщност са пред очите ни. А това да радваш хората, около теб, не мисля че има нещо по-прекрасно от това!

Филмът ни показва много добродетели, самата анимация е много красива, сценарият – повече от прекрасен, а музиката допълва цялата картинка!

Клаус е филм, който ще остане в съзнанието и в сърцето ми!

Ще се радвам да видя и друг пълнометражен, анимационен проект от Нетфликс. Този определено е на космическо ниво и от към визия и от към качество!


До скоро!

Няма коментари:

Публикуване на коментар