петък, 4 декември 2020 г.

Коледни сладки и домашен уют – Blogmas ден 4

 

Здравейте! Как сте?

Аз съм приятно изморена и готова за сън.

Четвърти декември 2020г премина под знака на коледните сладки, които си бях наумила от вчера да направя.

Споделям ви рецептата, при мен излязоха, около 85 бройки, може и малко повече.

4бр яйца се разбиват с миксер, около 5 мин, (като аз си отделих единия белтък за украса).  После се прибавя 1 и ½ чаена чаша захар, ароматите – аз сложих една капачка уиски, малко портокалов сок + кората и 2бр ванилия. Около чаша и половина чаена отново мазнина, аз сложих олио, че маслото ми беше на свършване, половин пакетче бакпулвер и 2-3 супени лъжици кисело мляко. След това добавя брашното, моето тесто пое около 5 чаени чаши. Омесва се тесто и се оставя в хладилник, покрито с нещо за час.

Следва разходка в парка и после: точите тестото и изрязвате фигурки, които печете на 180 градуса, на предварително загрята фурна. За украса си направихме айсинг от белтъка, отново с помощта на миксера, плюс няколко капки лимон, за разреждане и 250гр пудра захар – добавя се още, за да е по-гъст.

Разбира се готвенето е още по-забавно, когато имаш компания. А моя вярна спътница в кулинарните пътешествия, от много години е най-добрата ми приятелка Рали! Коледни песни за настроение и здрави нерви, защото да оцветиш, около 50 сладки не е лесна работа. Но пък много забавна!

После почетох и със родителите ми си пуснахме да гледаме Рапунцел и Разбойникът на Дисни.

Гледала съм го сигурно десетина пъти, но от години не гобях гледала от първата до последната минута. Толкова харесвам песните! И чистотата в характерите на героите. Много приятен и стоплящ сърцето.

Вечерта ми завършва с новия пост на Ева, (обичам) и новият албум на Шон Мендес, (също обичам)!

 

Вие как прекарахте петъка? Какво ще правите през почивните дни?

 

Аз ще финализирам една курсова работа и се надявам да прекарам известно време навън особено, ако се задържи слънчево като днес.

До скоро!

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар