вторник, 30 март 2021 г.

#Френски-макарони! ^^ – домашна рецепта

Здравейте! Как сте?

Имах приятен ден, който започна необичайно рано за мен, но си струваше.

Следобедът ми беше посветен на идеята да се пробвам да направя френски макарони.

Беше си предизвикателство, защото бях чела различни рецепти и хитринки и ми се струваха доста трудно нещо. А и аз съм човек, който не обича да готви по рецепти и винаги добавя нещо от себе си.

Предния ден готвих спагети Карбонара и ми бяха останали два белтъка. Имам и сладкарска боя и реших да действам. Какво пък толкова?

Рискувах – опитах. И се получиха, невероятни на вкус и повечето прекрасни на вид.

Сега ще ви споделя моята рецепта, като за база ми послужи тази в блога на Кари и Нати. 

Необходими продукти за 20бр (на мен ми остана от сместа брашно с пудра захар за около половин доза още – 10бр, но ми беше свършила другата смес) :

За самите макарони:

·        2 белтъка (моите бяха престояли една нощ в хладилника, но не мисля че ще има проблем, ако ги отделите на момента)

·        90-100 гр. обикновена захар

·        3 бр. ванилия или друг аромат, незадължително

·        няколко капки лимон

·        сладкарска боя (по желание)

·        150 гр. бадемово брашно (може да използвате и смлени бадеми, но тогава препоръчвам да ги минете през блендер)

·        150 гр. пудра захар

За крема:

·        50 гр. млечен шоколад

·        около 50 гр. заквасена сметана

Начин на приготвяне:

Белтъците се разбиват до побеляване с миксер, заедно със обикновената захар, която се добавя на няколко пъти. Капнах няколко капки лимонов сок и ароматизирах с ванилия. След това разделих сместа в три купички и оцветих в трите цвята.

В отделен съд пресях пудрата захар и бадемовото брашно. След това добавих по три големи лъжици от тази смес към оцветената. Остана ми, така че може би и по 100 гр от двете неща биха били достатъчни. Не трябва да става твърде брашняна. Трябва да се получи еластично и лепкаво тесто.

Подготвих си тави, покрити с хартия за печене, по възможност залепнала за дъното. С малка лъжичка оформях макароните, като гледах да нямат връхче. След, което много важно тавите се стръскват или бият в масата/плота, за да излезе излишния въздух и се оставят за около час и нещо на стайна температура, докато се образува коричка или до момента, в който ги пипнете вече не ви лепнат на пръстите!

Пекат се на 150° C в предварително загрята фурна за 20 минути. Оставят се да изстинат, като през това време можете да си приготвите крема. Аз направих бърз шоколадов – като разтопих шоколада на микровълнова печка и го разбърках със заквасената сметана. Можете да направите какъвто крем ви душа иска!

Изстиналите макарони се отлепят от хартията и се мажат с крема, като се слага в центъра и после се залепя горната половина.

Това е! Не беше толкова сложно! И се получиха страшно вкусни! И мога да си представя, че отново съм в Париж…

           Лека вечер, прекрасни! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар