вторник, 16 февруари 2021 г.

Ragnarok – първи впечатления


Здравейте! Как сте?

Аз съм добре и искам да ви разкажа малко за вчерашното ми попадение на Нетфликс и норвежците. Тук е момента да спомена, че знам за този сериал от доста време и моята любима А. ми го е препоръчвала неведнъж.

Обичам норвежкия език и бях позабравила колко приятно звучи. Все пак минаха няколко години, от когато гледах SKAM. И да все още мисля, че един от най-прекрасните и смислени сериали на нашето време. Препоръчвам го с цялото си сърце.

Една от причините да искам да гледам Рагнарок е двете роли на актьори, които именно познавам от него, единият в главната роля тук.

            Причина номер две – митология! Обичам толкова много книгите на Рик Риърдън, и с удоволствие се връщам в света на полубоговете. И как да не направя паралел между Рагнарок и Магнус Чейс. Знам, обаче, че ще си ми остане само в главата ми.

Защото тук, си имаме дете на Тор. Поне аз така виждам героя на David Stakston - Магне (Magnus, boy squad - SKAM) , който заедно с майка си и брат си се връща в родния си град, или поне така изглежда. Баща им е починал преди известно време и те трябва да се приспособят към средата, новите съученици и странностите, които витаят във въздуха. Не само мъжът, с пиратска превръзка на челото, който хващам бас, че е Один.

Норвежката гимназия, прилича на тази от Скам, групичките ги има и тук, също си личи отношението към опазването на околната среда и равенството на половете. Два плюса!

Имаме популярните хлапета, като децата на директорката Сакса и Фьор (Herman TømmeraasКрис в Скам) и още няколко готини героя, чиито имена още не съм научила. Към тяхната групичка се опитва да се присъедини Laurits, братът на Магне. Който пък се сприятелява с Изолде, пънкарка и активистка за горите. Мистичният елемент идва от новите умения на Магне – свръх сила, орлово зрение, контрол над времето, които той не разбира. А на всичкото отгоре и разходката в планината завършва с инцидент за Изолде, която сама си го направи, влезе в тъмна пещера, сама.

Злодеят засега, епизод 1 или поне, който ми е съмнителен е бащата на най-исканите момче и момиче в гимназията, който имаше леко плашещи моменти в планината, свързани с едни сърнички.

Също така братчето на Магне, току виж се окаже син на Локи, отдава му се да лъже но ще видим. След един изгледан епизод, бих казала, че Рагнарок определено ме заинтригува. И ще го следя с интерес!

А вие гледали ли сте норвежкия сериал? Споделете ми мнение,  само без спойлери, моля!

 

До скоро!


Няма коментари:

Публикуване на коментар