понеделник, 8 юни 2020 г.

Острието на Асасина” - Сара Дж Маас // Ревю


Здравейте! Как сте?

Аз съм добре и днес ще ви говор малко за “Острието на Асасина” от любимата ми Сара Дж Маас.

След като се запознах с Елин, ми се искаше да срещна Селена още веднъж, както в онези прекрасни две първи книги от поредицата за Стъкленият трон.

В петте новели срещаме познати лица, докато нашият любим асасин извършва геройства и приема новия си образ.

В Асасинът и Госпадарят на пиратите срещаме капитан Ролф  и Сам Котлард, който започвам да харесвам още в началото, заради готовността си да направи добро, макар и безразсъдно нещо, като да освободи два кораба с роби. Разбира се Селена не би оставила хората да страдат, а и двамата със Сам загърбват съперничеството помежду си за благото на общата кауза. Ролф си е готин, определено ми допада като герой.

В Асасинът и Лечителката срещаме Ирен Тауърс, с която ще се срещнем отново напред в историята. Но тук тя е загубила вяра и работи в долнопробна кръчма. Но доброто и сърце я среща със Селена Сардотиен, двете научават по нещо една от друга и всяка продължава по своя път, като Селена помага на бъдещата лечителка и и дава няколко урока при самоотбрана.

В Асасинът и Пустинята Селена отива при Тихите асасини, за да се обучи от Господаря на Тишината. Среща Ансел, с която бързо се сприятелява сътворяват една каша заедно, включваща краденето на първокласни коне. Харесвам тази история, но няма да издавам повече за сюжета или за обрата…

В Асасинът и Подземното царство Сам най-сетне разкрива чувствата си през Селена. Толкова си ми харесват като двойка - млади, препатили, с мечти и планове. Приятна изненада беше и кратката поява на Дориан. А и тази на Лизандра. Аробин Хамел, жертвата на Сам за любимата си… Обичам този разказ.

В Асасинът и Империята нещата се прецакват, за да проследим приключението на Селена Сардотиен до завръщането и в Терасен.

 

“Щеше да скъта Сам в сърцето си като ярка светлинка, от която да черпи в най-тъмните си часове. Тогава щеше да и напомни какво бе чувството да си обичан, да знаеш, че светът ти поднася безброй възможности. Каквото и да и правеха, не можеха да и отнемат тази светлинка.”



2 коментара:

  1. Това е любимата ми част от поредицата, много истински си описала Сам и Селена, чак ми се прииска да направя един препрочит.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ники!❤️ Наистина харесвам Сам и не мога да простя на Сара, въпреки че знам, че това е пътя на Селена...

      Изтриване