събота, 23 юни 2018 г.

“Гневът и зората” - Рене Ахдие // Цитати


Здравейте, представям ви любимите ми цитати от Гневът и зоратаот Рене Ахдие. 




36

-         Какво държиш?
-         О, нищо. Просто една книга, която особено ми харесва - махна с ръка пренебрежително той.
-         Нима дойдохме чак дотук само заради една книга, бабà?
-         Само една, дете. Само за една.
-         Трябва да е специална книга.
-         Всички книги са специални, скъпа.


50

-         Донесох ти малко храна. Трябва да ядеш нещо. Толкова си малка – пак повтори момичето.
-         Не мога да разбера защо ръстът ми е толкова важен.
-         Защото едно безпризорно момиче не може да издържи на продължителна битка, още по-малко да я спечели. А аз искам да те видя, че печелиш.


51

-         Значи те е изпратил, за да ме шпионираш?
Белите зъби на Деспина грейнаха на лицето и.
-         Да.
-         Ти добър шпионин ли си ?
-         Най-добрият.
-         Добрият шпионин би скрил самоличността си.
-         На най-добрите шпиони не им се налага.
Шахризад се усмихна неволно на тази реплика, въпреки че се стараеше да запази непроницаемото си изражение.
-         Ти си арогантна.
-         Вие също, господарке Шахризад. Но не смятам, че това е недостатък. Защото как би могъл някой да опита невъзможното, без да е поне малко арогантен?


98

-         Аз също не се шегувам - намръщи се Рахим. – Не можеш да предвидиш бъдещето. И не можеш да направиш нищо за миналото.
-         Грешиш. Мога да се поуча от него…
Тарик заби пети в корема на коня и жребецът се понесе напред, а копитата му издълбаха тъмна диря в пясъка.
-         И мога да направя така, че да съм сигурен, че няма да се случи отново – долетя викът му.




122

-         Халид? – отрони Шахризад.
Джалал и се усмихна тъжно.
-         Не го мрази прекалено, делам
Джалал я вдигна на ръце от земята, а тя зарови лице в ризата му.
-         В крайна сметка зад всяка история се крие история.


313

Скоро цялото килимче се издигна във въздуха на височината на раменете им- безтегловно, сякаш изтъкано от мечти.

Няма коментари:

Публикуване на коментар